söndag 7 juni 2015

Kuddfodral

Hej!

Söndag, regn och blåst, ingen bil, gubben dejourerar. Läge att fixa till lite flera soffkuddar? 
Har en 50-tals soffa i vardagsrummet som jag brukar kamouflera med ett svart-vitt-grått påslakan i väntan på att jag ska orka klä om den. Inte är det snyggt med ett påslakan, så nu testar jag att ha fram den som den är. Lite skavanker, en aning smutsig på nåt ställe och så dendär färgen... Den skulle på min dialekt kallas skvirgul. Tänker inte översätta, men det är ingen trevlig benämning. 
Nu försöker jag vänja ögat. Och övertala mig själv att det nog går. Och bättre går det om jag slänger dit några kuddar? Sagt och gjort. Grävde i tyglagret och surrade ihop några fodral.

Kanske det ska gå att ha såhär en stund? 

Och jag vet inte vad som hände, men nu finns det färgade fodral på soffan mittemot också. Gilla eller inte? Det är frågan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar