måndag 9 februari 2015

Sneak peek på hallen

Ny vecka, nya möjligheter. En vacker måndag ser det ut att bli. Halvsoligt eller halvmulet är det just nu, beroende på hur man ser på saken. Eller kanske hur man ser på livet till och med? Är glaset halvfullt eller halvtomt? Inte visste jag att jag skulle börja filosofera när jag satte mig här, men ok, låt gå. För mig är det halvsol idag. Och otroligt härligt med ljuset som återvänt! Njuter! Och väljer att inte se spåren efter halvbra eller halvdålig städning och fönstertvättning under vintern...

Trevligt var veckoslutet som gick. Mycket umgänge med vänner och familj. Mycket lite renovering. Lite sneak peek på att det ändå går framåt bjuder jag på. 

Sista lördagen i januari var det totalt kaos i "kapprummet". 


Nu är det lite lugnare. Mattan är i bruk trots att den fortfarande är på hälft. Den är halvklar. Egentligen vore det ju en trevlig detalj att låta nystanet hänga kvar sen när den är klar?


Kom fram till att  fashiontapeten på garderobsdörren och spegeln, (syns lite på första bilden) inte skulle passa in mera pga av det jag gjorde med väggen mittemot. (Som ni får se en annan gång.) Skulle ha blivit för mycket. Tog den enkla vägen och testade måla över den. Och det funkade. 


Nu kikar lite spöklika damer fram under målet. Gillar! Hoppas de inte skrämmer slag på barn på besök. Eller vuxna heller för den delen. 

En bra vecka önskar jag er! Med mycket sol, både ute och inne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar